Voorkom dat je nieuwsbrief als spam wordt gezien

Je verstuurt een interessante nieuwsbrief met activiteiten van het plaatselijke buurthuis, maar die blijkt bij sommige mensen in de spambox terecht te komen. Hoe voorkom je dat?

Dit is nooit helemaal te voorkomen, maar je kunt wel iets doen om de kans kleiner te maken dat je nieuwsbrief als spam wordt gezien en zo niet bij je geadresseerde onder de aandacht komt. Je kunt ontvangers waarvan je weet dat bij hen de nieuwsbrief in de spambox terecht komt vragen jouw nieuwsbrief als geen spam aan te merken, maar het is natuurlijk beter ervoor te zorgen dat je mail überhaupt niet in de spambox terechtkomt.

Een nieuwsbrief versturen
Lees meer ›
Geplaatst in Web Getagd met , ,

Optimaliseer je afbeeldingen voor Google

Zoekmachines kunnen geen afbeeldingen lezen. Daarom is het belangrijk tekst toe te voegen. Met optimale beschrijvingen van je afbeeldingen kan je hoger komen in de zoekresultaten van Google. Google kan niet zien wat er op je afbeeldingen staat, maar het indexeert wel de omschrijving van een afbeelding. Ook op die manier kan je site worden gevonden.

Een logische beschrijving van je afbeelding

naamgeving afbeeldingen

Geef afbeeldingen een beschrijvende logische naam. Dus niet foto1.jpg of iets dergelijks maar noem een foto van je bedrijf bijvoorbeeld mijnbedrijf.jpg.

Gebruik de alt-tag

De alt-tag wordt getoond als een afbeelding niet laadt of nog niet is geladen. Zo kan iemand toch al een indruk krijgen van wat er op de afbeelding staat. Bovendien ‘ziet’ Google deze tekst ook.

De title-tag

Je kunt ook een titel gebruiken. De title-tag is de tekst die je ziet als je met je muis over een afbeelding gaat. Hiermee kan je afbeeldingen duidelijker maken voor je bezoekers. Door sleutelwoorden toe te voegen, hebben deze tags ook invloed op de ranking van je site. Je kunt in de titel een wat uitgebreidere omschrijving plaatsen dan in de alt tag.

Een voorbeeld

Bij een afbeelding van het pand van je bedrijf, kan je in de title-tag zetten: ‘Ons pand’, maar je kunt ook meer informatie geven. Geef eerst een indruk van wat er op de afbeelding staat en daarna een omschrijving van je dienst. Bijvoorbeeld: ‘Het pand van GePeCa Tekst en Web. Wij maken hier goede, gebruikersvriendelijke websites en heldere teksten’. Je geeft zo niet alleen een volledige beschrijving van de foto maar je optimaliseert ook de vindbaarheid van je foto.

Geplaatst in Web Getagd met

Hoe maak je een e-mailhandtekening in outlook 2010

Open Outlook en ga via ‘bestand’ en daarna ‘opties’ naar de tab ‘e-mail’

e-mail handtekenign in outlook
e-mail handtekenign in outlook

Kies in het volgende scherm voor ’handtekeningen’. Vervolgens verschijnt er een scherm waarin je je naam en adres kunt intikken.

e-mail handtekening in outlook
e-mail handtekenign in outlook

Je voegt een link naar je website en/of een afbeelding toe door op het wereldbolletje met het paperclipje  te klikken:

Dan opent er een verkenner waarmee je een afbeelding op je computer kunt opzoeken. Je ziet in dit scherm ook weer een wereldbolletje. Als je daarop klikt opent je browser. Je kunt naar je website gaan, daar de url selecteren en die in je handtekening kopiëren.

Je kunt ervoor kiezen je handtekening automatisch te tonen bij iedere e-mail die je verstuurd, maar je kunt dit ook handmatig doen als je een e-mail verstuurd via invoegen > handtekening.

Geplaatst in tekst Getagd met